ICT-dienstverlener voor de KMO
ICT-dienstverlener voor de KMO
Reken op K-Force als je all-in partner voor ICT
dankzij ALL-IN* hulp op afstand!
Gemoedsrust.
Op maat van elke KMO.
Zitten jij of één van je medewerkers met een (moeilijke) vraag? Vuur maar af, zonder dat je je aan een hoge factuur mag verwachten! Zoek je een gegarandeerde continuïteit voor het functioneren van je organisatie en zekerheid over je bedrijfsdata, zodat je je weer 100% kan focussen op je business? Op ons kan je rekenen. Er staat een team van meer dan 30 IT-experts elke dag klaar voor jou en je medewerkers. Met onze managed supportformules geniet je naast tal van andere voordelen ook van ALL-IN support (tijdens kantooruren) voor alle* hulp op afstand!
* De kleine lettertjes, maar dan bewust in dezelfde lettergrootte. Kantooruren: maandag – vrijdag van 8u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u00. Grotere projecten, hulp ter plaatse en consultancy worden na wederzijds akkoord in regie uitgevoerd. Alle andere gebruikersvragen en -ondersteuning vanop afstand (“remote”) zijn inbegrepen in onze ALL-IN supportformule.
Service met VIP prioriteit
De totale gemoedsrust op vlak van IT, op maat van elke KMO.
Onze supportformules bieden je KMO heel wat handige voordelen
op het gebied van IT-ondersteuning
Een vast contactpersoon
Management van je IT
ALL-IN support
Direct contact met support
VIP repair service
Proactieve 24/7 monitoring en onderhoud
Remote SLA 2 business hours**
Onsite SLA < 8 business hours**
* Kantooruren: maandag - vrijdag van 8u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u00. ** In de realiteit nemen wij vragen meestal binnen de 10 minuten in behandeling en worden interventies vaak dezelfde dag uitgevoerd.
IT audits voor de KMO
In een constant evoluerende en bedrijfskritische markt zoals IT, is het belangrijk om regelmatig je infrastructuur kritisch te bekijken: werk je nog op een veilige en efficiënte manier volgens de huidige standaarden? Kan dit worden verbeterd en is het gepast om dit te doen? Beschik je over een voldoende betrouwbaar en veilig (draadloos) netwerk? Betaal je niet te veel voor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden om alles draaiende te houden?
We bieden verschillende types audits aan, maar het uitgangspunt is steeds dat we naar de specifieke situatie en noden van jouw KMO kijken. Geen algemene theorieën en principes, maar to the point advies waarmee je aan de slag kan. Of we voeren zelfs on the spot (kleine) optimalisaties uit.
360° analyse
We trappen maar meteen een open deur in: wanneer heb je nog eens een IT-audit laten uitvoeren? IT evolueert razendsnel en intussen zijn er wellicht heel wat zaken die je zou kunnen gebruiken om de efficiëntie en processen in het algemeen te verbeteren, zonder al te veel inspanningen.
Aan de hand van een gratis 360° analyse bekijken onze experts hoe je werkt en welke tools en hardware je zou kunnen gebruiken om de efficiëntie en veiligheid binnen je gehele organisatie te verhogen.
Extra tip: een netwerk audit, gevolgd door een eventuele (rack/cabling) cleanup is een relatief kleine, éénmalige investering. Maar ze verhoogt de efficiëntie wel enorm bij problem solving of indien er werkzaamheden dienen te gebeuren.
In-depth: quick fixes, tips & tricks
Door het massale hybride werken, zien we dat werknemers soms wat afgezonderd raken en tips om optimaal te werken onderling minder worden gedeeld. Maar we zien dit evenzeer op de werkvloer gebeuren. Werknemers beschikken zo vaak over tal van tools die ze nog niet of niet optimaal gebruiken. Het gebeurt ook vaak dat werknemers al een tijdlang met verouderde toestellen werken of worstelen met bepaalde problemen zonder dat ze dit melden. Hierdoor gaan heel wat uren verloren aan individuele problem solving, terwijl dergelijke problemen soms op te lossen zijn door een eenvoudige instelling aan te passen.
Bij deze audit neemt een 3rd line system engineer de tijd om de ronde te doen doorheen je bedrijf. Werknemers krijgen de kans om vragen te stellen, maar onze engineers denken ook mee op high level met de zaakvoerder(s). We bekijken de workfows met een kritisch oog en doen suggesties om de efficiëntie te verhogen. Met een éénmalige en relatief beperkte auditkost, win je zo alvast enkele procenten aan efficiëntie!
Enkele willekeurige voorbeelden van activiteiten, quick fixes, tips & tricks tijdens zo’n bezoeken:
Medewerkers tonen hoe efficiënter te werken in hun dagdagelijkse handelingen (bv. toetsencombinaties;
Een werknemer print steeds enkelzijdig af omdat zijn printer niet werd ingesteld voor dubbelzijdig printen;
E-mailadressen instellen om er eenvoudig en snel scans naar te kunnen mailen;
Bekijken of een API-koppeling kan worden gemaakt tussen twee interne tools (bv. facturatie en boekhouding);
Intelligent document management;
Meedenken over het implementeren van automatisatie binnen je omgeving;
Data structureren met Power BI;
De laatste tips & tricks over (Microsoft 365) apps;
Opmaak van een netwerktopologie;
...
Security audits
Ransomware-aanvallen nemen toe en zijn geavanceerder dan ooit. Ze zijn een lucratief bedrijfsmodel voor cybercriminelen. In sommige gevallen is het gemakkelijker en goedkoper om het losgeld te betalen dan om een back-up terug te plaatsen. Het betalen van het losgeld garandeert echter niet dat de bestanden wel degelijk zullen worden vrijgegeven, of dat je terug toegang tot je systemen krijgt. Het is zelfs niet zeker of de infectie volledig is verdwenen uit je netwerk.
Laat het niet zo ver komen en kom te weten wat de verbeteringspunten op vlak van security binnen jouw organisatie zijn én of jouw medewerkers correct reageren op cyberbedreigingen met een security audit en nulmeting.
Hoe gaan we te werk?
1
2
3
4
5
Ons eigen reparatiecentrum
Wil je ons een apparaat opsturen voor reparatie?
Vul dit formulier in en stuur het mee. Je kan ook direct telefonisch of per mail contact met ons opnemen.