De cloud zit in de lift bij EP Equipment
De cloud zit in de lift bij EP Equipment
EP Equipment, een bedrijf dat wereldwijd magazijnuitrusting ontwerpt, produceert en verkoopt, moest dringend haar IT-systemen optimaliseren. K-Force bood hen met een oplossing in de cloud een efficiënte werking aan.
Efficiënter werken: oplossing gezocht
“Voorheen waren al onze systemen lokaal: we werkten met een lokale NAS-server waarmee verschillende softwares vanop verschillende computers werden beheerd. Dat bracht heel wat opvolging en onderhoud – en dus extra werk – met zich mee. Bovendien was er ook nog eens een beperkte opslagcapaciteit. We waren dus dringend op zoek naar een efficiënte oplossing”, aldus Lynn Smith, DC Operations Manager bij EP Equipment.
Oplossing op maat dankzij grondige analyse
“Het was vooral de bedoeling om onze IT-werking heel wat efficiënter te maken”, vult François De Tandt, Chief Financial Officer, aan. “Na een grondige analyse van onze lokale en internationale werking, uitbreidingsplannen en andere behoeftes werd er al snel voor een definitieve oplossing op maat gekozen. Die oplossing werd eerst grondig getest en daarna efficiënt geïmplementeerd. Vooral dat laatste was voor ons erg belangrijk: zowel onze klanten als onze eigen mensen hebben van de overdracht niets gemerkt.”
Concrete voordelen van de cloud
“Meteen na de overdracht waren de voordelen voor ons onmiddellijk duidelijk.
- De oplossing is toegankelijk: onze medewerkers kunnen eender waar inloggen. Thuis, op kantoor, in het buitenland of bij een dealer: werken kan overal.
- Het is veilig. Externen hebben geen toegang tot de cloud. Bovendien worden er dagelijks back-ups genomen, waardoor we zeker nooit informatie zullen verliezen.
- Voor alle IT-problemen kunnen we steeds bij onze partner K-Force terecht, die alles centraliseert.
- Het is een erg snelle en stabiele omgeving, wat doeltreffend werken des te eenvoudiger maakt.
- Ook onze communicatie met Microsoft Teams is volledig geïntegreerd, zodat we zowel intern als extern volledig bereikbaar zijn. Dat is altijd een voordeel, en al zeker tijdens de coronaperiode.
- Het onderhoud is niet meer lokaal, maar in handen van K-Force. Wij hoeven ons daar geen zorgen meer over te maken.
- We kennen de maandelijkse vaste kost, dus op financieel vlak zijn er geen onaangename verrassingen.”
“We hebben nog geen seconde spijt gehad van onze overstap naar de cloud”, aldus Lynn en François. “Het is eenvoudig, veilig en laat ons toe om nog efficiënter te werken. Dankzij de klantenservice die steeds bereikbaar is, weten we ook perfect waar we met onze eventuele vragen terechtkunnen. Een droomoplossing, dus!”